Wij zorgen voor een breed aanbod aan activiteiten doorheen het jaar. We proberen elke sessie een andere uitdaging te voorzien. Tijdens een CoderDojo sessie bepalen je grotendeels zelf je activiteit. Als je een creatief idee hebt, begeleiden wij je met plezier om dat in programmeer taal om te zetten!
Zit je thuis vast met een (robot, game, scratch, ...) project? Kom dan gerust langs zodat we er samen eens naar kijken!
Hieronder een kort overzicht van de activiteiten:
Kleine auto-robots die visueel geprogrammeerd kunnen worden via scratch. Je kan je robot een lijn laten volgen, hem besturen met de pijltoetsen, .... Dankzij de vele sensoren (ultrasone, licht, IR, ...) kun je heel veel maken (programmeren). Deze robot is ideaal voor beginners.
Visuele programeertaal geschikt voor beginners, gevorderden, jong en oud (en dus ook zeker voor jouw). Deze programmeertaal vormt de basis voor veel (STEM) robots.
Arduino Uno (kit)
Microcontroller waarmee (bijna) alles kan bestuurt worden (motoren, lampen, schermen, buzzers, ...). De Arduino is eerder voor oudere kinderen aangezien je een basiskennis moet hebben van elektrische circuits.
Offline-programmeren
Een leerzaam spel waarbij je zelf robot speelt en aan de hand van opdrachten van omstaanders een bepaald doel moet bereiken. Dit spel is zeer goed om je eerste programmeer skills aan te leren.
Mini computer met een kleine led-matrix (soort schermpje). Het heeft ook een ingebouwd compass, drukknoppen, gyroscoop (met een gyroscoop weet de micro:bit in welke positie hij zich bevindt).
.... (wij proberen af en toe nieuw materiaal te voorzien door het te lenen van andere CoderDojo's of door het aan te kopen.)